Koh Rong Samloem

Hallo allemaal,

Het heeft eventjes geduurd, maar hier dan toch nog een kort verslagje over Koh Rong Samloem. Vanuit Phnom Phen zijn we met de boot naar Koh Rong Samloem gegaan. Dit zou ongeveer 20 minuten duren. Helaas viel de motor uit ergens midden op zee, waardoor we met een motor, heel rustig aan verder moesten. Het ritje duurde daarom uiteindelijk 2 uur. Maar ach.. Dan heb je ook wat!
Prachtige witte stranden en helder blauwe zee. Ons hutje was wat minder prachtig. Het was een heel basic hutje, wat we natuurlijk al wel wisten. Maar het was erg vies. Er zaten er overal gaten in en het hele dak, dat grensde aan de jungle,was open. We hebben maar gewoon onze klamboe opgehangen en zijn gaan liggen op ons matrasje op de grond. Ik had uit voorzorg al oordopjes in gedaan. Raf had heel slecht geslapen. Opeens begon hij ook te schijnen met de zaklamp. Ik dacht “wat is er nou?” Maar hij zei niks. Ik heb dus gewoon maar weer mijn oordopjes in gedaan en ben gaan slapen.
De ochtend daarna zei Raf dat het een goed idee was als we zouden verhuizen. Ik had geen idee waarom, maar ik vertrouwde hem maar. We zijn dus maar verhuisd naar een tentje in het zand ietsje verder op. Helemaal prima!Hier hebben we dus heel fijn geslapen en de eigenaars uit Oekraïne waren super aardig!
In de ochtend bij het ontbijt vonden we een slangenvel onder ons tafeltje. Oei! Daarna vonden we nog een vel voor onze tent.
’s Nachts moest ik naar de wc. Het wc’tje lag 1 minuten lopen in de jungle. Dus ‘s avonds was dat wat minder leuk. Ik heb Raf maar wakker gemaakt en ben uiteindelijk in het zand achter ons hutje gaan plassen.. hihi. Toen kwam opeens het puppy hondje van de eigenaren naar ons toe rennen. Helemaal springend. Hij wilde mee onze tent in. Vervolgens heeft hij de hele nacht voor onze tent zitten waken. Wat een schatje.
Al met al was het dus een super mooi strand! En met ons tentje waren we ook super blij! We denken dat de foto’s wel genoeg zeggen.
Wat was er nu gebeurd in dat hutje vragen jullie je misschien af. Uiteindelijk bleek (Dat vertelde Raf mij pas op de boot ), dat we een bezoekje hadden gehad van mijn favoriete vriendjes, RATTEN :O bluuuh.. Goed idee dus om te verhuizen!

One thought on “Koh Rong Samloem

Leave a Reply

